Svet-Stranek.cz
diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/
Hubnu,protože nechci zemřít

Co tělo potřebuje?:diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/

Co tělo potřebuje?

Pokud chcete dosáhnout skvělé kondice, je vhodné pokud spojíte správnou životosprávu se správnou fyzickou aktivitou. Chtěli bychom Vám dát několik typů, jak při zvýšené aktivitě zajistit organismu vše potřebné tak, abyste dosáhli maximálního úspěchu.

Abyste byli skutečně fit, Vaše tělo potřebuje:


Karbohydráty

pohonné látky
Znamenají pro organismus zdroj pohonných látek. Správné karbohydráty - celozrnný chléb, obiloviny, tmavé těstoviny, brambory, fazole, ovoce a zelenina - jsou bohaté na živiny, snadno vstřebatelné a přeměnitelné na pohonné látky.Vláknina v těchto potravinách rovněž napomáhá pomalému uvolnění cukrů, čímž zajišťuje dlouhotrvající energii. Naproti tomu známe rafinované nesprávné karbohydráty - bílý chléb, těstoviny, sušenky, křupky, koláče a další sladkosti - vzbuzující okamžitý pocit energie, který však velmi rychle opadá. Ujistěte se, že jste před cvičením doplnili organismu zásoby pohonných látek ze skupiny správných karbohydrátů.

Protein

obnova a doplnění
Organismus každou vteřinu vyměňuje přibližně pět miliónů buněk, což je přirozený proces jeho činnosti a dýchání. Při cvičení dostávají svalové buňky doslova na frak a daleko více jich také odumírá. V procesu obnovy buněk a udržení svalové hmoty hraje protein klíčovou úlohu. Proto je důležité obohatit každodenní jídelníček o vysoce kvalitní protein, zejména po náročné namáhavé aktivitě.

Nezbytné mastné kyseliny

lubrikace
Správné tuky jsou pro optimální kondici organismu velmi důležité. Omezení konzumace veškerých tuků není vhodné. Doporučujeme však omezit konzumaci nesprávných tuků. Správné tuky podporují naši dobrou kondici, podporují pružnost kloubů a činnost nervového systému a jsou nezbytné pro kardiovaskulární systém. Jejich zdrojem jsou mořské ryby jako například makrely, sardinky, losos a herink, tmavě zelená listová zelenina, zelenina a semena.

Antioxidanty

ochrana a podpora
Volné radikály jsou přirozeným vedlejším produktem organismu, vznikají každou vteřinu. Během cvičení může dojít k nežádoucí nadměrné tvorbě těchto látek, což vede k poškození zdravých buněk. Není však třeba propadat panice. Antioxidanty pomáhají chránit organismus proti poškození volnými radikály, vznikají v organismu také přirozeným způsobem. Základem je zachovat rovnováhu zvýšením příjmu antioxidantů. Toho můžeme dosáhnout konzumací většího množství barevných čerstvých potravin - ovoce, zeleniny a salátů - a zařazením antioxidačního doplňku do každodenního jídelníčku. Dosáhnete tím urychlení regenerace a zmírnění bolesti, ztuhlosti a únavy po cvičení.

Voda

hydratace
Ujistěte se, že během celého programu před cvičením zásobujete organismus dostatečným množstvím vody a každých 20 minut během cvičení vypijete polovinu šálku vody. Zvykněte si zvážit se vždy před a po cvičení - za každý úbytek 1 kilogramu je třeba vypít polovinu šálku vody, aby byl organismus dostatečně rehydratován. Nejprve se poraďte se svým poradcem, než se pustíte do jakéhokoliv intenzivního cvičebního programu.


Základním pravidlem je nenamáhat organismus více, než je mu příjemné. Bolest není žádnou výhrou!