Svet-Stranek.cz
diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/
Hubnu,protože nechci zemřít

Pro tělo důležitá energie - kde ji brát ?:diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/

Pro tělo důležitá energie - kde ji brát ?

Jak na energii?

Žijeme v uspěchaném světě, ve stresu, bez chvilky na odpočinek, takže každý z nás občas potřebuje nějakou vzpruhu. Káva, cappuccino, ale i kola (tedy vše obsahující kofein) mají tu schopnost probudit nás... Jenže víte, že se naše organismy dokáží i bez této látky obejít? A budete ještě čilejší než kdy předtím!

Velmi důležitá věc, i která souvisí s apatičností, je harmonie těla a duše. Snad to sní nabubřele, ale doopravdy to funguje! Vyzkoušejte dodržovat několik následujících rad a uvidíte, co to s vámi udělá

Spánek

Člověk by si měl jít lehnout ve chvíli, kdy se cítí příjemně unavený (ne k smrti vyčerpán) a probudit se odpočatý a svěží, plný chuti do nového dne! Jenže kolika z nás se to daří? Základem je zvyknout si chodit spát nejpozději v deset hodin (uznávám, trochu brzo, jenže odborníci tuto hodinu označili za magickou, kterou začíná spánek pro krásu, odmění se vám tedy i například pleť) a vstávat každý den ve stejnou dobu. Tedy vzdát se víkendového přiležení. Jedině tak si totiž váš organismus navykne správnému řádu a vy budete moci sklízet sladké ovoce úspěchu.

Cvičení

Pokud byť jen trošinku můžete, dopřejte si ihned po probuzení kratší cvičení. Nemusí to být zrovna nic fyzicky náročného, postačí například jóga nebo stretching. Perfektně vás to nastartuje do nového dne.. A navíc touto dobou se nejlépe spalují tuky. Další fáze cvičení, která by už měla být náročnější, nastává odpoledne. Krásně se vám potom bude usínat!

Tip: Chcete-li vážit méně, zkuste místo výtahu ve svém domě používat schody. Místo cesty autem jděte na krátké vzdálenosti pěšky. Třikrát týdně zkuste cvičit, aby jste spalovali tuky. Není však třeba lámat rekordy, stačí i pravidelné delší procházky. Jóga a kalanetika zhubnout nepomáhají, ale formují a zpevňují postavu. Plavání či cvičení na strojích ve fitness centru posilují svaly. Kdo chce však rychle zhubnout, měl by zvolit rychlou a dlouhotrvající chůzi, jízdu na kole či rotopedu.

Jídlo

Základem je snídaně. Konzumace jídla ráno pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi, což reguluje chuť a energii. Pokud jste si navykli sníst něco lehkého cestou do práce, popřípadě během krášlících úprav koupelně, špatně! Ale i pokud sice jíte pomalu, beze spěchu, ale na vašem talíři se nachází sladkosti, ale třeba i rohlík s máslem, vaše tělíčko by vás nepochválilo! Mnohé pokrmy o stejné kalorické hodnotě totiž vedou k hubnutí, jiné nikoliv. Prosté pravidlo uvádí: čím více cukru potravina obsahuje, tím hůře. Například bílé pečivo je horší než celozrnné. Omezte také příjem tuků ve stravě. Především vyměňte živočišné tuky za rostlinné, které zároveň prospívají srdci a oběhovému systému, ideální je panenský olivový olej.

Tip: Vyzkoušejte celozrnné pečivo nebo nízkokalorický koktejlový nápoj - připraví váš metabolismus na zpracování energie.

Vzduch

Příval vzduchu nás, i když si to neuvědomujeme, ovlivňuje také a jak! Určitě se budete cítit mnohem hůře a unaveněji, pokud budete pobývat ve vydýchané místnosti. Proto pravidlo číslo jedna zní: větrat! A když už jsem zmínila první, určitě vás bude zajímat i druhé tajemství. Spočívá v dechovém cvičení, na 10 sekund nadechujte, stejnou dobu v sobě vzduch zadržte a opět 10 vteřin vydechujte. Opakujte několikrát a všímejte si, jak to z vás odplavuje napětí.