Svet-Stranek.cz
diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/
Hubnu,protože nechci zemřít

Čistí,vyživují,zasytí ...:diskuze zde https://www.facebook.com/groups/929474577115516/

Čistí,vyživují,zasytí ...

Jak volit potraviny

Klíčové je dodat tělu správné množství živin a zároveň nedodávat zbytečné kalorie navíc. Jenom tak můžeme dosáhnout rovnováhy v našem organismu a umožnit metabolismu jeho optimální činnost. A protože každý z nás nějakým způsobem bojuje s přírodním pravidlem, že s rostoucím věkem klesá spotřeba energie a automaticky tak i při stejném množství kalorií v jídle postupně nabíráme. To se dá zpomalit výběrem správných potravin.


  1. Vybírejte potraviny, které mají bohatý obsah živin.
  2. Zvyšte rozmanitost potravin, abyste získali kompletní spektrum vitamínů a minerálů.
  3. Komplex karbohydrátů poskytuje pomalu se uvolňující energii, zatímco jednoduché karbohydráty vytvářejí strmé křivky. Každé jídlo by mělo obsahovat potraviny s nízkým glykemickým indexem, které pomáhají stabilizovat uvolňování energie a předcházet pocitům hladu mezi jídly.
  4. Nikdy nevynechávejte snídani. Ke správnému startu do nového dne potřebujete plnou zásobu pohonných látek pro dostatek energie pro mozek a tělo. Kdo nesnídá, nedělá dobře. Stoupá totiž riziko, že bude obézní, dostne cukrovku nebo jej postihnou kardiovaskulární choroby.
  5. Omezte konzumaci zpracovaných, rafinovaných a potravin z bílé mouky (chléb, těstoviny, rýže, pečivo, sušenky. Vybírejte potraviny celozrnné).
  6. Pijte během dne vodu, s jejíž pomocí budou buňky v těle po celý den dostatečně hydratovány a udrží si svoji svěžest. Perlivé nápoje vyčerpávají z organismu minerály, vyhýbejte se jim!
  7. Mnoho lidí se přejídá, tudíž přijmou mnohem více energie, než kolik jí vydají. Velké porce jídla také způsobují únavu, protože zažívací ústrojí a játra mají spoustu práce se zpracováním potravy. Vyhýbejte se tomuto pocitu plnosti tím, že budete konzumovat menší porce a častěji. Uvidíte, že se budete cítit méně letargičtí.
  8. Zdvojnásobte přísun zeleniny na 10 porcí denně, jezte polovinu ve formě syrového salátu a zbytek lehce uvařte (v páře nebo dušené), aby byly zachovány živiny a obsah vlákniny.
  9. Vybírejte místně pěstované, sezónní organicky produkované potraviny, abyste se vyhnuli škodlivým zemědělským chemikáliím.
  10. Tuky jsou pro zdraví organismu nezbytné. Vynechávejte saturované tuky a hydrogenované formy a nahraďte je mastnými kyselinami Omega 3, 6 a 9 (rybí tuky, ořechy, semenné oleje, olivový olej).
  11. Protein obnovuje a tvoří tělesné buňky, je nezbytný pro optimální činnost organismu. Dejte před kvantitou přednost kvalitě (libové bílé maso, zvěřina, ryby, sója) a omezte červené tmavé maso.
  12. Začleňte do své stravy více sóji, která je jednou z potravin s nejnižším glykemickým indexem.
  13. Vyměňte červené víno za červený džus z hroznů, který je nejprospěšnější ze všech ovocných džusů. Je to skvělá náhrada alkoholu, jenž urychluje proces stárnutí.
  14. Nahraďte stolní sůl za organickou na minerály bohatou mořskou sůl.

Výše uvedená doporučení Vám budou k ničemu, neupravíte-li svůj životní styl. Chcete-li si váhu udržet, je dobré mít nejen zdravější jídelníček, ale používat i doplňky stravy a upravit životní styl do podoby bližší člověku než, jak se v současnosti mnozí podobáme, ”automatu na práci a stres”.


Výpis detoxikačních potravin